close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יהלומים אמיתיים או סינתטיים: מה ההבדל ביניהם?

מערכת שורשכו תמוז, תשעט29/07/2019

זו יכולה להיות משימה קשה להבחין בין יהלומים סינתטיים לבין אמיתיים. רובנו לא יכולים לעשות זאת, ואפילו כמה אנשי מקצוע עשויים לטעות

תגיות:
זה יכול להיות קשה מאוד להבחין בין יהלומים סינתטיים לבין יהלומים אמיתיים. רובנו לא יכולים לעשות זאת, ואפילו כמה אנשי מקצוע עשויים להיות מבולבלים לנוכח כמה מן היהלומים המיוצרים במעבדה. אבל ההבדל בין שני אלה הוא שיהלומים סינתטיים נוצרים במעבדה, כאשר מחקים למעשה את התהליך שבו יהלומים טבעיים נוצרים. זו הסיבה שכל כך קשה להבדיל בינם לבין יהלומים אמיתיים. יהלומים מעובדים הם יהלומים אמיתיים ... פחות או יותר. אז איך תוכלו לדעת אם היהלום שלכם הוא אמיתי או סינתטי, ומה ההבדל בכלל?

כיום בשלב כזה או אחר של החיים, כמעט לכל אחד יוצא לרכוש יהלום - אם
מדובר על טבעות אירוסין כחלק מהצעת נישואין, או אפילו צמיד טניס יוקרתי או שרשרת יהלומים כמתנה ליומולדת או לאירוע אחר.

מאחר שהתחום טומן בחובו יהלומים בדרגות שונות, מאוד חשוב להבין את הדקויות על מנת שתוכלו להבין איזה יהלום אתם רוכשים.

בתור התחלה, יהלומים סינתטיים הם לא ממש כמו הדבר המקורי, האמיתי. אבני חן אמיתיות נוצרות מתחת לפני השטח של כדור הארץ במשך מיליארדי שנים לפני שהן מתגלות, נחתכות ומלוטשות עד לשלמות. כל מה שקשור להן ניתן לייחס לחום של הסביבה שבה הן נמצאות, הסלעים המקיפים אותן, וכימיקלים ומינרלים שמעניקים להן את המאפיינים הייחודיים שלהן, כמו צבע, גודל ובהירות. יהלומים שנוצרו במעבדה, לעומת זאת, מעובדים במיכלים במשך מספר ימים, והעובדה הזו לא ממש הופכת אותם למצרך הנדיר שמייצגים היהלומים האמיתיים.

עם זאת, ישנם כמה יתרונות בלקנות "יהלומים מזויפים". בתור התחלה, אתם תקבלו בעת הרכישה את כל אותם אישורי הסמכה כפי שהייתם מקבלים עם קניית יהלום אמיתי (הם פשוט לא "טבעיים"). בנוסף, חברות המייצרות אבנים כאלה רוצות להעניק את היהלומים ללקוחותיהן כדי שאלה יקבלו אותם כמו אבני חן טבעיות, שכן הם, למעשה, יהלומים אמיתיים. לעומת זאת, היתרון העיקרי הוא המחיר, שהוא כמחצית ממה שתשלמו על אבני חן ישר מהאדמה.

אם אתם חושבים לרכוש יהלומים אבל לא יכולים לגרד את הסכומים שהם עולים, זו דרך מצוינת לקבל משהו נחמד שהוא גם במסגרת התקציב שלכם. בנוסף, אף אחד לא יראה את זה ההבדל (אלא אם כן אתם תגידו להם). זיהוי שיבוטים אלה מחייב שימוש במכשירים מתוחכמים המשמשים את הגמולוגים המקצועיים.

במידה ויש לכם שאלות נוספות, נשמח לעמוד לשרותכם תמיד.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה